CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, May 5, 2011

Aku Yang Lemah.

Aku yang lemah....
semoga kau menganugerahi ku kekuatan untukku pada hari ini,esop hari,
dan hari-hari seterusnya....
saat ini x de yang ku perlu selain dari rahmatmu...sebagai pelindung untukku 
menghadapi derasnya
dan kejamnya dunia ini,dan semoga barakahmu bisamelembutkan lagi hatiku 
yang keras ini....mencairkan air mataku
yang semakin kering dan menyucikan lagi hati yang semakin hitam ini
Ya Allah tetapkan hatiku
buangkan keraguan yang bersarang...kurniakan aku keyakinan
untukku menepis segala ajakan 
dan rayuan manis dunia dan seisinya ..peliharaku dari rujukan
yang melalaikan..Ya Allah ampunkanku 
sekali lagi kerna baru sebntar tadi ku tuliskan ayt yang menunjukanku
x yakin dengn mu... kerna terlalu leka
dengan nikmatnya,lantas ku terlupa sebentar tadi arah tujuku..
anugerahkan ku kecerahan mata hati agar langkahku
x lagi bengkok..agar ku tidak lagi tercicir dari destinasiku..permudahkanlah
untukku mencari kebahagiaan n kejayaan yang ku idamkan
Ya Allah cabut n lemparkan semua kesedihan
yangku rasa saat ini..kerna tanpa rahmatmu aku x kan bertahan
hatta satu malam pun..Ya Allah bantuku menambah 
iman n takwa kepadamu..tidak upayaku menjalani malamku tanpamu 
Ya Allah..Ya Allah aku percaya dengan perancangnmu untukku
maka kepadamu ku minta petunjuk n hidayah agar ku
dapat ketenangan hati n bebas dari belenggu ini
tetapkan hatiku kepadamu dalam sujudku dan
hidupku n hindarkan aku dari kesakitan yang melalaikan aku kepadamu
Ya Allah saat mataku pejam,hindarkan ingatanku
darinya, aku yang lemah x punye kekuatan untuk mengharungi
detik ini..jadikan aku hambamu yang bersyukur
pada apa yang dikurniakan...kaki ini telah jauh melangkah....
Ya Allah jiwa ini kembali mencarimu Ya Allah berkatilah segala usahaku
hanya padamu ku letakkan harapan,setelah ape yang terjadi
padamu ku mohon kekuatan kehebatan kuasamu
sekiranya ini adalh yang terbaik untukku n .......pisahkan aku dari
ingatan-ingatan ini..agar khusuk hatiku pdamu Ya Allah ..
aminn ya rabb...
 
 

No comments:

Post a Comment