CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, May 5, 2011

Layar Hidup..

Terlalu jauh perjalananku menuju pelabuhan beribu batu
hanya berbekalkan amal dan ilmu
berpedoman bintang dilangit kelam...aku harungi lautan
samudera..ombak mengganas tanpa
mengenal manusia..terumbang ambing aku dilaut gila
mana buley aku bertahan bila hati turut 
bergelora..
Ya Allah bantulah hambamu ini
aku manusia bukan bahtera..ku  gunakan segala kekuatan 
yang ada..aku bukanlah pengemudi 
yang sempurna..kekadang sejajar..kekadang tersasar
tetapi aku tetap pasrah..
walau pelayaranku penuh rintangan...aku sampai 
dipelabuhan..kerna hidupku telah 
ditentukan..

*bagai ombak yang sentiasa memecah pantai
begitulah hidup,bahagia..........derita silih berganti.......
tapi apakah kita harus mengalah?
jangan jika kau terus mengalah,kau akan terus lemah*

~~~terima kasih sudi bace~~~~


No comments:

Post a Comment